#olvasási készségek

Nem etnikai eredetű a roma gyerekek hátránya
 

Nem etnikai eredetű a roma gyerekek hátránya

A roma és nem roma fiatalok között jelentősek a különbségek olvasási és matematikai kompetenciák terén, de ezeket nem az etnikai hovatartozás, hanem jól értelmezhető társadalmi okok magyarázzák - állapította meg a Közép-európai Egyetem (CEU) és a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) két közgazdásza.

MTI MTI

PISA-teszt: miért javult a magyar diákok olvasási készsége?
 

PISA-teszt: miért javult a magyar diákok olvasási készsége?

A világhálón való böngészés nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt években javult a 15 éves magyar gyerekek olvasási készsége, szövegértése - többek között ez is elhangzott a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában a tegnap nyilvánosságra hozott 2009-es PISA-teszt eredményeivel kapcsolatban.

hvg.hu hvg.hu